Hur ska man få barnen att förstå att...

...de måste hjälpa till hemma. Ibland ser det ut som ett bombnedslag här hemma. Jag tycker inte att jag gör annat än att plocka och plocka. Det är precis som att de andra i den här familjen inte ser att det ligger saker precis överallt. Ibland tror jag att sakerna förökar sig själva under natten. Skämtosido! Men allvarligt hur gör jag för att få alla att hjälpa till, hotar, mutar eller vad. Eller jag vet egentligen vad men hur ska jag få dem att förstå. Gruvar mig lite till när jag ska börja jobba igen, det är inte länge kvar nu. Vem ska plocka här hemma då. Min man, han ser inte att det behöver plockas, han tycker att det räcker med att dammsuga och torka golven, och visst ibland behövs det också men plockandet då. Jag lär inte orkar när jag kommer hem på eftermiddagen/kvällen. Tänk själv att komma hem till en liten bebis på fyra månader som behöver sitt och då se det kaos som antagligen kommer att vara. Jag skulle behöva någon sorts städschema där alla sysslor som behöver göras hemma ska finnas med. Men hur lägger jag in plockandet när ingen annan än jag verkar se det? Ja, detta måste jag fundera vidare på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0